ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

خبرخوان

نوشته های بلاگ "2023" از "اردیبهشت"

ریل کیت
| 0

ریل کیت

چنانچه بخواهید سرور را در رک نصب کنید باید با دقت زیاد و تجهیزات مناسب و مربوط به آن را استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد ریل کیت و نصب صحیح آن توضیح دهیم.رک serverها تجهیزاتی هستند که در داخل رک قرار می گیرند مانند کابل، سوییچ، پچ پنل، سرور و... که در داخل رک هستند. برای نصب سرورها داخل رک باید از ریل کیت استفاده شود.
آرایش رک
| 1

آرایش رک

تجهیزات شبکه و سرور در مکان های مختلف قرار می گیرد اما برای آن که به تجهیزات آسیبی نرسد آن ها را داخل رک قرار می دهیم. درواقع رک ها محیطی امن و مناسب را در اختیار شما قرار می دهند تا نگهداری
انواع فایروال
| 0

انواع فایروال

فایروال فورتی گیت ها باتوجه به زیر ساخت های چند لایه ای و ویژگی های که دارند می توانند از حملات سایبری و هکرها جلوگیری نمایند. همچنین می توانند امکاناتی چون فیلتر کردن محتواها، پیشگیری از ورود ترافیک مخرب به شبکه
فایروال فورتی گیت
| 0

فایروال فورتی گیت

با استفاده از فایروال فورتی گیت یا فایروال فورتی نت می توان از زیر ساخت های سازمانی محافظت نمایند؛ این فایروال ها نسخه پیشرفته فورتی گیت ها می باشند و دارای امنیت پیشرفته و چند لایه برای محافظت از زیر ساخت ها در برابر حمله های سایبری ارائه می دهد.
تشعشعات فیبرنوری
| 0

تشعشعات فیبرنوری

تشعشعات فیبر نوری برای انتقال اطلاعات از طریق شبکه‌های فیبر نوری استفاده می‌شوند. در این فرآیند، امواج نوری به صورت پالس‌های نوری به طول موج‌های مختلف برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، در اینترنت، اطلاعات از طریق فیبر نوری بین کشورها و شهرها با سرعت بالا انتقال می‌یابند.
خرید مودم hg8245q
| 0

خرید مودم hg8245q

آیا به دنبال روتر با کیفیتی هستید که بتواند اتصال اینترنتی سریع و مطمئن را به شما ارائه دهد؟ جوابی که دنبالش میگردید Echolife HG8245Q  است. در این وبلاگ به بررسی ویژگی‌ها و مزایای این روتر و اینکه چرا برای هر کسی که به دنبال سرعت اینترنت استثنایی اس
سوییچ سیسکو چیست
| 0

سوییچ سیسکو چیست

شرکت سیسکو یکی از شرکت های معروف و محبوب در حیطه تولید، طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز شبکه می باشد و سوییچ شبکه یکی از مهم ترین محصولات این برند معروف است. در این مقاله قصد داریم شما را با سوییچ چیست، سیسکو، سوییچ های سیسکو، انواع سوییچ های سیسکو و تفاوت آن ها را بیان کنیم.

سوییچ چیست

همانطور که در مقاله سوییچ اشاره کردیم، سوییچ ها براساس مدل osi و اغلب در لایه ی دوم data link قرار گرفته و اطلاعات و داده ها را از طریق شبکه و جدول مک آدرس انتقال می دهند. برخی از سوییچ ها همانند ماژول های نرم افزاری در تکنولوژی مجازی سازی کاربرد دارند؛ همچنین برخی دیگر از سوییچ ها مسیریابی و وظایف لایه سوم را هم انجام می دهند.

نگاهی به تاریخچه سیسکو

سیسکو مخفف عبارت computer information system company است؛ این شرکت محبوب توسط leonard bosack و همسرش در سال 1984 تاسیس شد. نام سیسکو از شهر سانفرانسیسکو الهام گرفته شده است و به طور خاص در زمینه سخت افزاری شبکه و تجهیزات مخابراتی فعالیت می کند. اولین محصول شرکت سیسکو کارت رابط شبکه می باشد که در سال 1985 طراحی و تولید شد.

سیسکو

محصولات و خدمات سیسکو شامل:

  1. شبکه: اترنت، نوری، وایرلس و موبیلیتی
  2. امنیت
  3. ارتباطات درون سازمانی: صدا، تصویر و دیتا
  4. دیتاسنتر
  5. Iot
  6. Cloud and computing

شرکت سیسکو در حیطه آموزش هم فعالیت دارد و در بیش از 50 کشور دنیا به آموزش افراد متخصص برای طراحی و نگهداری شبکه های کامپیوتری می پردازد که این دوره ها شامل 5 سطح و 8 گرایش است. اولین دوره ccna و دوره ی حرفه ای آن ccnp است که که شامل route، switch و tshoot می باشد ناگفته نماند که بالاترین سطح مدرک سیسکو ccie است.

سوییچ های سیسکو

باتوجه به گستردگی و شرکت سیسکو و همچنین تنوع محصولات سوییچ ها، این شرکت توانسته نبض بازار را به دست گرفته است. سوییچ های سیسکو شامل سه بخش زیر می باشد:

  • Core
  • Distribution
  • Access

انواع سوییچ های سیسکو

سوییچ های سیسکو انواع مختلفی دارند و برای کاربردها و نیازهای متفاوتی طراحی و تولید شده اند به عنوان مثال سوییچ های catalyst برای شبکه های محلی و سوییچ های nexus برای datacenterها. از ویژگی هایی مهم در انتخاب سوییچ های سیسکو می توان به امنیت، دسترسی و قابل توسعه بودن آن ها اشاره نمود.

سوییچ با پیکر بندی ثابت سیسکو

Fixed configuration switcges به معنای سوییچ با پیکربندی ثابت است. سوییچ های fixed  یکی از محبوب ترین سویچ ها در بازار است و آن ها با داشتن تعداد پورت های ثابت می توان آن ها را در انواع شبکه ها مورد استفاده قرار داد.

معرفی برخی سوییچ ها با پیکربندی ثابت  سیسکو

  1. Cisco catalyst 2960 series
  2. Cisco catalyst 29060-s series
  3. Cisco catalyst 3560 series
  4. Cisco catalyst 3560-e series
  5. Cisco catalyst 3560-x series
  6. Cisco catalyst 3750 series
  7. Cisco catalyst 3750-e series
  8. Cisco catalyst 3750-x series
  9. Cisco catalyst 4900 series
  10. Cisco catalyst 2975 series

سوییچ با پیکر بندی ثابت سیسکو

سوییچ ماژولار سیسکو

با اضافه نمودن ماژول به این سوییچ ها شما می توانید پورت های بیشتری در اختیار داشته باشید با استفاده از سوییچ های ماژولار به راحتی می توانید شبکه ی خود را توسعه و ارتقا دهید.

معرفی برخی سوییچ های ماژولار سیسکو

  1. Cisco catalyst 4500 series
  2. Cisco catalyst 6500 series
  3. Cisco nexus 7000 series

سوییچ ماژولار

سوییچ های غیر مدیریتی سیسکو

همانطور که می دانید سوییچ های سیسکو غیر مدیریتی بلافاصله بعد از متصل شدن به برق شروع به کار می کنند و نیاز به کانفیگ هم نمی باشد.

معرفی برخی سوییچ های غیر مدیریتی سیسکو

  1. Cisco sg112-24 compact 24-port gigabit switch

سوییچ های مدیریتی سیسکو

سوییچ های مدیریتی برخلاف سوییچ های غیر مدیریتی قابلیت کانفیگ می باشد و می توانید پورت های آن را برای کارهای خاص تنظیم کنید؛ همچنین می توانید این سوییچ ها را پیکربندی کنید تا بر روی شبکه نظارت داشته باشید.

معرفی برخی سوییچ های مدیریتی سیسکو

  1. Sg300-10mpp-k9-na
  2. Sg350-28-k9-na

سوییچ های صنعتی سیسکو

این دسته از سوییچ ها جزئی از سوییچ های ماژولار می باشد و در محیط هایی که نیاز به مقاومت بالایی است مورد استفاده قرار می گیرد. سوییچ های صنعتی سیسکو از امنیت و طول عمر بالایی برخوردار است.

معرفی برخی سوییچ های صنعتی سیسکو

  1. Cisco ie 1000 series
  2. Cisco ie 2000 series
  3. Cisco ie 2000u series
  4. Cisco ie 3200 series
  5. Cisco ie 3300 series
  6. Cisco ie 3400 series
  7. Cisco ie 3400h series
  8. Cisco ie 4000 series
  9. Cisco ie 4010 series
  10. Cisco ie 5000 series

سوییچ صنعتی

تفاوت سوییچ های سیسکو

سوییچ های سیسکو هر کدام برای یک کار خاص طراحی و تولید شده اند و شما می توانید باتوجه به نیاز خود و ویژگی های مد نظرتان هر یک از این سوییچ ها را انتخاب کنید؛ در زیر برخی تفاوت های سوییچ های سیسکو آورده شده است:

  • سرعت و تعداد پورت سوییچ ها
  • دسکتاپی یا رک مونت بودن سوییچ ها
  • پشتیبانی از فیبر نوری
  • ماژولار ، مستقل و یا stackable بودن
  • پشتیبانی و یا عدم پشتیبانی از poe و +poe
  • Lanlite یا lanbase بودن
  • Fast ethernet یا gigabit ethernet بودن پورت ها
  • مدیریتی، غیرمدیریتی و یا اسمارت بودن سوییچ ها

 


​​​