ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

سوئیچ شبکه poe چیست

سوییچ یکی از مهم ترین تجهیزات اکتیو شبکه می باشد که در میان سوییچ ها، سوییچ های دارای poe جز پر کاربرد ترین تجهیزات اکتیو به شمار می رود، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به طور مفصل در مورد این سوییچ صحبت می کنیم.

تجهیزات اکتیو شبکه، در حقیقت تجهیزاتی هستند که امواج الکترونیکی را تولید کرده و به وسیله تجهیزات passive امواج را در شبکه جا به جا می کنند؛ ناگفته نماند که تجهیزات active علاوه بر تولید آن ها را بازتولید، هدایت و مسیریابی می نمایند. تجهیزات شبکه دستگاه های فیزیکی هستند که ارتباط سخت افزاری در یک شبکه کامپیوتری را فراهم می کنند چرا که راه اندازی شبکه های محلی و اتصال آن ها بر طبق توپولوژی های خاص هر شبکه انجام می شود.

switchهای شبکه هنگام دریافت اطلاعات آن ها را براساس mac address یا ip دستگاه ها اطلاعات را برای node مورد نظر ارسال می کنند؛ در واقع سوییچ ها آدرس سخت افزاری اطلاعات ورودی را خوانده و آن ها را به مقصد درست منتقل می کنند.

Poe

Power over Ethernet فناوری انتقال برق بر روی کابل های Ethernet می باشد، که poe مخفف این عبارت است. با استفاده از فناوری poe می توان برق را از طریق کابل اترنت به تجهیزات شبکه انتقال داد که در این حالت شما نیازی به کابل برق ندارید. به عنوان مثال اگر دوربین تحت شبکه شما سازگار با فناوری poe باشد و آن را به یک سوییچ poe متصل کنید دیگر نیازی نیست دوربین شما به برق متصل باشد چرا که سوییچ های شبکه دارای  poe علاوه بر انتقال اطلاعات و داده ها جریان برق را از طریق کابل Ethernet به دوربین انتقال می دهد.

از آنجا که جریان الکتریکی و داده هر دو به وسیله کابل اترنت انتقال پیدا می کنند هیچگونه اختلالی در روند انتقال رخ نمی دهد.

POE

سوییچ شبکه poe

تعدادی از سوییچ های شبکه از تکنولوژی poe پشتیبانی می کنند. هنگامی که تجهیزات شبکه به سوییچ متصل می شوند switch بررسی می کند که آیا این تجهیزات با فناوری poe سازگار است یا خیر که اگر سازگار بود به طور اتوماتیک جریان الکتریکی را برای آن ها برقرار می کند. سوییچ هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند به طور معمول با نوار زرد نشان گذاری می شوند تا از سوییچ های عادی قابل تشخیص باشند.

Switch هایی که دارای فناوی پورت poe می باشند دارای ولتاژهای متفاوتی هستند به عنوان مثال سوییچ poe با ولتاژ بالا را می توان به مانیتورهای کامپیوتر، لپ تاپ و تلویزیون اشاره نمود و سوییچ های poe با ولتاژ پایین به دوربین های تحت شبکه، دستگاه های صوتی، thin client، تلفن های ویپ ، access pointهای وایرلس، دستگاه های صوتی و کنترل کامپیوتر از راه دور اشاره کرد.

ویژگی های سوییچ poe

  • اطمینان پذیری

تکنولوژی poe جریان الکتریکی مورد نیاز تجهیزات شبکه را از منبعی به نام pse تامین می کند. می توان یک منبع برق دائمی هم در نظر گرفت تا اثر قطعی برق را خنثی کند.

  • انعطاف پذیری

تجهیراتی مانند اکسس پوینت ها و دوربین های ip را بدون نیاز به پریز برق در هر مکانی نصب نمود.

  • ایمنی

فناوری poe از نوسانات برق که به تجهیزات آسیب می رساند مصون است.

  • مقیایس پذیری

استفاده از فناوری poe باعث می شود تا نصب و توزیع اتصالا شبکه به راحتی انجام شود.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه

نکته حائز اهمیت در سوییچ هایی با فناوری poe در این است که حداکثر فاصله ای که سوییچ poe جریان الکتریکی را بر روی کابل اترنت منتقل می کند 100m است.

switch

کاربرد سوییچ poe

  1. دوربین های IP
  2. تجهیزات بی سیم
  3. تلفن VOIP

معرفی سوییچ های POE

  1. سوییچ شبکه WS 3750X 24PS

سوییچ شبکه WS 3750X 24PS دارای 24 پورت با ظرفیت 1000 مگابیت بر ثانیه و در لایه سوم OSI قرار دارد؛ پشتیبانی از فناوری POE با توان 30 وات بر روی کابل های CAT5 و CAT6 همچنین این سوییچ قابلیت استک شدن را دارد.

  1. سوییچ شبکه  WS C2960 24PCL

سوییچ شبکه WS C2960 24PCL دارای 24 پورت با ظرفیت 100 مگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از فناوری POE، این سوییچ مدیریتی و دارای قابلیت برنامه ریزی می باشد.

  1. سوییچ شبکه WS C2960S 24PSL

سویچ شبکه WS C2960S 24PSL دارای 24 پورت با ظرفیت 1000 مگابیت بر ثانیه؛ پشتیبانی از فناوری poe با توان 370w، این سوییچ مدیریتی و قابل برنامه ریزی می باشد.

  1. سوییچ شبکه WS C2960 48PST L

سویچ شبکه WS C2960 48PST L دارای 48 پورت با ظرفیت 100 مگابیت بر ثانیه ، پشتیبانی از فناوری POE با توان 375 وات این سوییچ مدیریتی و قابل برنامه ریزی

  1. سوییچ شبکه WS 3750G 48P SS

سوییچ شبکه WS 3750G 48P SS دارای 48 پورت با ظرفیت 1000 مگابیت بر ثانیه، پشتیبانی از فناوری POE، این سوییچ مدیریتی، قابل برنامه ریزی و همچنین قابلیت استک شدن را نیز دارد.

Switchهایی با فناوری poe علاوه بر تعداد پورت های شبکه تفاوت های دیگری هم دارند. سوییچ های cisco که از فناوری poe پشتیبانی می کنند حداکثر توان الکتریکی آن 15.4w است.

 

نظر خود را وارد نمایید