ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

راهنمای گرفتن اشتراک فیبرنوری

در عصر فناوری و ارتباطات شرکت‌ها، سازمان‌ها و بسیاری از افراد مختلف به دنبال رقابت و افزایش بهره‌وری هستند. فناوری‌های نوین و ابزارهای ارتباطی پیشرفته به افراد مختلف این امکان را می‌دهد تا با سرعت بیشتری به اهداف خود برسند و علاوه بر آن با تغییرات سریع بازار و نیازهای مشتریان هماهنگ شوند. این تحولات نه تنها به افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های جدیدی برای نوآوری را خلق می‌کند. همانطور که می‌دانید در این نوع از ارتباطات انتقال داده‌های حجیم با کیفیت در کمترین زمان ممکن به عنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند تلقی می‌شوند؛ همچنین تحلیل سریع و مناسب داده‌ها این امکان را به سازمان‌های مختلف می‌دهد تا تصمیمات بهتر و استراتژی‌های موثرتری را به کار گیرند. 

اینترنت فیبر نوری با افزایش سرعت و پهنای باند، به عنوان یک ابزار حیاتی در دسترسی به اطلاعات و ارتباط موثر، نقشی بسیار مهمی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کند؛ چرا که افزایش سرعت و پهنای باند سبب می‌شود تا داده‌های حجیم در مسافت‌های طولانی و بدون افت کیفیت منتقل شوند. در این مقاله در مورد اینترنت فیبر نوری ویژگی‌های آن، روش‌های مختلف راه‌اندازی و نحوه اشتراک گرفتن فیبر نوری بیان شده است.

اینترنت فیبرنوری چیست

فیبر نوری نتیجه سال‌ها تلاش و کوشش دانشمندانی است که در این حوزه به تحقیق و پژوهش پرداخته‌اند و گام بسیار مهمی در ارتباطات بین المللی و قاره ای به وجود آوردند. Optical Fiber یا فیبر نوری از رشته‌های بسیار باریک و انعطاف پذیری تشکیل شده‌اند که داده‌ها و اطلاعات را از طریق نور ارسال می‌کنند.

اینترنت فیبر نوری امواج نوری را جایگزین امواج الکترومغناطیسی نمود تا امکان ارسال داده‌ها با سرعت بالاتری فراهم شود. این امواج نوری کمترین تداخل را با دیگر امواج و اشیاء دارد، که این امر سبب کاهش نویز و تشویش در ارتباطات می‌شود. به این ترتیب، اطلاعات به شکل دقیق و بدون هیچ گونه اختلالی انتقال می‌یابد.

همچنین در مقایسه با کابل‌های مسی که برای انتقال اطلاعات از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند، افت اطلاعات در طول مسافت‌های بلند در اینترنت فیبر نوری کمتر است.

"هنگام استفاده از اینترنت فیبرنوری می‌بایست از تجهیزات، زیر ساخت‌های و کابل‌های فیبر نوری استفاده نمود."

روش‌های مختلفی برای ارائه و راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان اینترنت را از سوی ارائه دهنده تا مشترک به طور کامل بر بستر فیبر نوری ارائه نمود و یا فقط بخش انتهایی سمت کاربر بر بستر کابل مسی باشد. پیاده‌سازی اینترنت بر بستر فیبر نوری بسته به اینکه جای حرف x چه حرفی قرار بگیرد دارد.

روش‌های مختلف راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری

  1. FTTN :FTTN مخفف عبارت Fiber To The Neighbourhood است. در این روش اینترنت فیبر نوری به کابینت‌های مخابراتی که در محله‌ها (کافو) می‌رسد. کافوها در مکان‌های دورتری نسبت به محل کاربر قرار دارند.
  2. FTTC:  در روش Fiber To The Cabinet اینترنت فیبر نوری به نزدیک ترین کافو نوری که حداکثر در فاصله 300 متری کاربر قرار دارد ارائه می‌شود و باقی مسیر به وسیله سیم مسی به کاربران توسط یکی از فناوری های DSL تحویل داده می شود.
  3. FTTB: در روش Fiber To The Building کابل فیبر نوری به داخل ساختمان کشیده شده و خدمات توسط کابل مسی VDSL ارائه می‌شود.
  4. FTTH : FTTH مخفف عبارت Fiber To The Home/Premises است. دراین روش کابل کشی فیبر نوری تا منزل یا مجموعه کاربر ادامه پیدا می‌کند و به بیان دیگر فیبر نوری در تمام مسیر از مخابرات تا محل کاربر جایگزین کابل مسی می‌شود.

ویژگی های اینترنت فیبر نوری

  • پهنای باند فیبر نوری بیش از 10 گیگابایت است و برای مسافت‌های طولانی بسیار مناسب است.
  • کابل‌های فیبر نوری اطلاعات را با حجم و سرعت بالا به طور همزمان انتقال می‌دهد.
  • fiber optic cables در مسافت‌های طولانی افت بسیار کم تری دارد.
  • کابل های فیبر نوری دارای ایزولاسیون الکتریکی هستند چرا که الیاف نوری، هادی برق نیستند و به راحتی می‌توان این کابل‌ها را در کنار کابل‌هایی که ولتاژ بالایی دارند استفاده نمود بدون اینکه دچار نویز شوند.
  • فیبرهای نوری انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر عوامل جوی نظیر رطوبت و فرسودگی مقاوم هستند.

راهنمای اشتراک فیبر نوری

اولین و مهم ترین اقدام قبل از خرید اشتراک فیبر نوری تماس با شماره‌ی مخابراتی 2020 است؛ تا اطمینان حاصل کنید که منطقه و محل مورد نظر شما دارای زیر ساخت‌های فیبر نوری است یا خیر پس از اطمینان از این مورد با مراجعه به سایت مخابرات وارد قسمت خدمات و محصولات شده اینترنت پر سرعت را انتخاب و سپس بر روی اینترنت تانوما (FTTH).

 "نام تجاری اینترنت فیبر نوری در ایران تانوما می باشد که خدمات FTTH را ارائه می دهند."

و بعد بر روی تکمیل فرم درخواست سرویس کلیک کنید.

 

و در آخر بعد از ثبت درخواست کدی تحت عنوان کد رهگیری برای شما ارسال می شود و برای راه اندازی اینترنت فیبرنوری باید منتظر تماس از سوی مخابرات باشید.

نکته آخر بعد از انجام تمامی مراحل با تهیه مودم فیبر نوری اتصال شما به اینترنت فیبر نوری با موفقیت انجام می شود و شما می توانید از سرعت و پهنای باند بالا لذت ببرید.

نظر خود را وارد نمایید