ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

راهنمای گرفتن اشتراک فیبرنوری

در دنیای اینترنتی امروز، افراد و شرکت‌ها برای رقابت و برقراری ارتباطات موثر، به سرعت بالا و پهنای باند بیشتری نیاز دارند. از تجربه‌ی آنلاین خرید گرفته تا کنفرانس‌های مجازی و بازی‌های آنلاین، همه‌چیز به سرعت انجام می‌شود. به عنوان مثال، ارسال و دریافت فایل‌های حجیم، استریم ویدئو با کیفیت بالا و حتی ارتباط همزمان با دیگران نیازمند پهنای باند قوی است. اینترنت فیبر نوری با امکانات برتر خود، به عنوان یک ابزار حیاتی در دسترسی به اطلاعات و ارتباطات موثر، نقشی بسیار حیاتی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کند. به همین علت، انتخاب اینترنت فیبر نوری نقش اساسی در بهبود کیفیت ارتباطات دارد. تا انتهای این مقاله همراه باشید تا قدم به قدم اینترنت فیبرنوری را به منزل و یا شرکت خود بیاوریم.

اینترنت فیبرنوری چیست

فیبر نوری نتیجه سال ها تلاش و کوشش دانشمندانی است که در این حوزه به تحقیق و پژوهش پرداخته اند. اینترنت فیبرنوری با استفاده از این فناوری نقش و گام بسیار مهمی در ارتباطات بین المللی و قاره ای به وجود آورد. Optical Fiber یا همان اینترنت فیبرنوری از رشته های بسیار باریک و انعطاف پذیری تشکیل شده اند که داده ها و اطلاعات را از طریق نور ارسال می کنند برخلاف اینترنت adsl و vdsl که اطلاعات را از طریق امواج الکتریکی ارسال می کنند. 

در اینترنت فیبر نوری، با استفاده از امواج نوری به جای امواج الکترومغناطیسی، امکان ارسال داده‌ها با سرعت بالاتری فراهم می‌شود. این امواج نوری کمترین تداخل با دیگر امواج و اشیاء را دارد، که باعث کاهش نویز و تشویش در ارتباطات می‌شود. به این ترتیب، اطلاعات به شکل دقیق و بدون هیچ گونه اختلالی انتقال می‌یابد.همچنین، در مقایسه با کابل‌های مسی که برای انتقال اطلاعات از امواج الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند، افت اطلاعات در طول مسافت‌های بلند در اینترنت فیبر نوری کمتر است.

"هنگام استفاده از اینترنت فیبرنوری می بایست از کابل های فیبر نوری، تجهیزات و زیر ساخت های فیبر نوری استفاده نمود."

روش های مختلفی برای ارائه و راه اندازی اینترنت فیبرنوری وجود دارد. به عنوان مثال می توان اینترنت را از سوی ارائه دهنده تا مشترک به طور کامل بر بستر فیبرنوری ارائه داد و یا فقط بخش انتهایی سمت کاربر بر بستر کابل مسی باشد. پیاده سازی اینترنت بر بستر فیبرنوری بسته به اینکه جای حرف x چه حرفی قرار بگیرد دارد.

روش های مختلف راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری

  1. FTTN : FTTN مخفف عبارت Fiber To The Neighbourhood است. در این روش اینترنت فیبر نوری به کابینت های مخابراتی که در محله ها (کافو) می رسد. کافوها که در مکان های دورتری نسبت به محل کاربر قرار دارند.
  2. FTTC : FTTC مخفف عبارت Fiber To The Cabinet است. دراین روش اینترنت فیبر نوری به نزدیک ترین کافو نوری که حداکثر در فاصله 300 متری کاربر قرار دارد ارائه می شود و باقی مسیر به وسیله سیم مسی به کاربران توسط یکی از فناوری های DSL تحویل داده می شود.
  3. FTTB : FTTB مخفف عبارت Fiber To The Building است. دراین روش کابل فیبر نوری به داخل ساختمان کشیده می شود و خدمات توسط کابل مسی VDSL ارائه داده می شود.
  4. FTTH : FTTH مخفف عبارت Fiber To The Home/Premises است. دراین روش کابل کشی فیبر نوری تا منزل یا مجموعه کاربر ادامه پیدا می کند و به بیان دیگر فیبر نوری در تمام مسیر از مخابرات تا محل کاربر جایگزین کابل مسی می شود.

ویژگی های اینترنت فیبر نوری

  • پهنای باند فیبر نوری بیش از 10 گیگابایت است و برای مسافت های طولانی بسیار مناسب است
  • کابل های فیبر نوری اطلاعات را با حجم و سرعت بالا به طور همزمان انتقال می دهد
  • fiber optic cables در مسافت های طولانی افت بسیار کم تری دارد
  • کابل های فیبر نوری دارای ایزولاسیون الکتریکی هستند چرا که الیاف نوری، هادی برق نیستند و به راحتی می توان این کابل ها را در کنار کابل هایی که ولتاژ بالایی دارند استفاده نمود بدون اینکه دچار نویز شوند
  • فیبرهای نوری انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر عوامل جوی نظیر رطوبت و فرسودگی مقاوم هستند

راهنمای اشتراک گرفتن فیبر نوری

اولین و مهم ترین اقدام قبل از خرید اشتراک فیبر نوری این است که با شماره‌ی مخابراتی 2020 تماس گرفته تا مطمئن شوید که منطقه و محل مورد نظر شما دارای زیر ساخت‌های فیبر نوری است یا خیر پس از اطمینان از این مورد با مراجعه به سایت مخابرات وارد قسمت خدمات و محصولات شده اینترنت پر سرعت را انتخاب و سپس بر روی اینترنت تانوما (FTTH) کلیک نمایید.

 "نام تجاری اینترنت فیبر نوری در ایران تانوما می باشد که خدمات FTTH را ارائه می دهند."

راهنمای اشتراک گرفتن اینترنت فیبر نوری

فرم زیر را تکمیل کرده و روی ثبت درخواست کلیک می کنید.

و در آخر بعد از ثبت درخواست کدی تحت عنوان کد رهگیری برای شما ارسال می شود و برای راه اندازی اینترنت فیبرنوری باید منتظر تماس از سوی مخابرات باشید.

نکته آخر بعد از انجام تمامی مراحل با تهیه مودم فیبر نوری اتصال شما به اینترنت فیبر نوری با موفقیت انجام می شود و شما می توانید از سرعت و پهنای باند بالا لذت ببرید.

نظر خود را وارد نمایید