ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

رادیو وایرلس و انواع آن

رادیو بی سیم برای اشتراک گذاری و ارسال اطلاعات و داده ها در فاصله های طولانی و کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. رادیو وایرلس از پر کاربردترین دستگاه های شناخته شده می باشد که نقاط وسیعی از شبکه را پوشش می دهند و همچنین یکی از ویژگی های آن انتقال تصاویر دوربین است.

رادیو وایرلس تکنولوژی است که اطلاعات را به شکل امواج رادیویی ارسال و دریافت می کند و به همین علت می تواند از ارتباطات point to point و یا point to multipoint استفاده کند. رادیو وایرلس براساس ساختاری که دارند اغلب

به صورت رادیو آنتن های یکپارچه هستند مانند sxtsq و یا مانند netmetal برای راه اندازی نیاز به آنتن جداگانه دارند.

در انتخاب رادیو وایرلس ها باید به پهنای باند و مسافتی که تحت پوشش قرار می دهد توجه شود چرا که در برخی موارد رادیو بی سیم ها برای پوشش دهی به مسافت زیر 10km با نرخ انتقال 300 مگابیت بر ثانیه طراحی شده اند و برخی دیگر برای محدوده های وسیع تری به شعاع 30km طراحی شده اند؛ البته این اعداد در آزمایشگاه و ایده آل ترین حالت ممکن است اما در دنیای واقعی باتوجه به عوامل و شرایط جوی محیطی مقدار این اعداد کمتر هم می شود.

رادیو وایرلس

ویژگی های رادیو وایرلس

رادیو وایرلس ها اطلاعات و داده ها را بدون محدودیت مکانی منتقل می کند و این یکی از ویژگی های بارز رادیو وایرلس ها می باشد.

  • پیاده سازی ساده

رادیو وایرلس ها به راحتی قابل طراحی و پیاده سازی هستند زیرا اطلاعات و داده های دریافتی را به امواج رادیویی تبدیل می کنند تا بتنوانند آن ها ارسال کنند.

  • انعطاف پذیری

یکی از ویژگی های مهم رادیو های بی سیم عدم استفاده از کابل ها است چرا که کابل ها نیاز به نگهداری دارند و امکان دارد در شرایط جوی و یا عوامل محیطی دچار آسیب شود؛ در این صورت انتقال اطلاعات به صورت ناقص انجام می شود.

  • مقرون به صرفه

استفاده از امواج و سیگنال های رادیویی برای انتقال اطلاعات به شما این امکان را می دهد تا بدون صرفه هزینه برای تجهیزات فیزیکی داده های خود را منتقل کنید.

  • گسترش پذیری

از آنجا که این رادیو وایرلس ها بی سیم می باشند شما می توانید به راحتی شبکه ارتباطات خود را گسترش بدهید.

انواع رادیو وایرلس

انتخاب گزینه مناسب رادیو وایرلس ها به نیاز و مکانی که می خواهید آن را نصب کنید بستگی دارد، زیرا رادیو وایرلس ها در دو نوع indoor و outdoor هستند. شرکت ها و برندهای متفاوتی رادیو بی سیم ها را طراحی و تولید کرده اند اما در میان آن ها رادیو میکروتیک ها تنوع و تجهیزات بیشتری دارند که به چند مورد اشاره می کنیم:

  • رادیو وایرلس های cap، wap، cap lite، cap metal و cap groove 2 گزینه های مناسب برای محیط های باز می باشد.
  • رادیو وایرلس های QRT 5، Metal 5، NetBox 5، BaseBox 5، DynaDish 5 و NetMetal 5 برای محیط های وسیع و همچنین انتقال داده ها در مسافت های طولانی گزینه های مناسبی می باشند.
  • رادیو وایرلس های SXT 5، LHG 5، SXTsq 5، DISC Lite5 و SXTsq Lite5 برای مکان های کوچک تر همانند خانه، شرکت و دفترهای کوچک مناسب هستند.

اینترنت وایرلس رادیویی

اینترنت وایرلس رادیویی، تکنولوژی است که تمامی امکانات اینترنت را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اینترنت رادیویی و یا بی سیم بدون نیاز به خطوط تلفن می باشد و با نصب تجهیزات رادیویی از پهنای باند برای دریافت و ارسال اطلاعات و داده ها استفاده می کند. اینترنت بی سیم رادیویی باتوجه به نیازهای کاربران پهنای باند متفاوتی دارند.

آنتن رادیو وایرلس

در هنگام خرید آنتن های رادیو وایرلس مهم ترین نکته توجه به مشخصات فنی آن می باشد در زیر به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

  • دامنه ی وسیعی را پوشش دهد
  • تابش مستقیم آفتاب بر عملکرد آن تاثیر منفی نگذارد
  • در شرایط و عوامل جوی
  • در شرایط بد جوی امواج رادیویی را به درستی انتقال دهد
  • توانایی ارسال در باند فرکانسی 5 گیگاهرتز را داشته باشد

معرفی مودم های وایرلس رادیویی

  1. Mikrotik SXT Lite5

تعداد و نوع پورت ها: 1 پورت 100/10

محدوده فرکانس: 5GHZ

حافظه RAM: 64MB

فرکانس پردازنده: 600MHz

Mikrotik SXT Lite5

  1. رادیو وایرلس میکروتیک SXTG-5HPacD-SA

تعداد و نوع پورت ها: یک پورت 10/100/1000

محدوده فرکانس: 5GHZ

حافظه RAM: 128MB

فرکانس پردازنده: 720MHz

SXTG-5HPacD-SA

  1. رادیو وایرلس میکروتیک LHG 5 AC

تعداد و نوع پورت ها: یک پورت 10/100/1000

محدوده فرکانس: 5GHZ

حافظه RAM: 256MB

فرکانس پردازنده: 716MHz

 LHG 5 AC

 

 

 

نظر خود را وارد نمایید