ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

تفاوت لیزر EML و DML

هنگام بحث در مورد فرستنده و گیرنده نوری مخصوصاً G100، اغلب از ما در مورد دو نوع مختلف فناوری لیزر سؤال می شود:

DML و EML. تفاوت این دو فناوری چیست؟ تفاوت واکنش دهنده ها بین لیزر DML  و EML چیست؟ این تمایز در سطح روزانه چقدر مهم است؟ این مقاله به همه این سوالات پاسخ خواهد داد. 

لیزر DFB چیست؟  

 DMLمخفف Directly Modulated Laser، یعنی لیزر مدوله مستقیم است. با توجه به ساختار استفاده شده در ساخت آن، این لیزر را می توان به عنوان بازخورد توزیع شده DFB نیز نامید. همانطور که از نام آن پیداست ،DML با تغییر جریان تزریق لیزر، شدت خروجی لیزر را کنترل می کند. شدت لیزر با سیگنال های 0 و 1 مطابقت دارد. 

لیزر DML سیگنال را با تغییر جریان تعدیل می کند، اما تغییر جریان تزریقی باعث تغییر در غلظت حامل می شود که باعث تغییر در ضریب شکست ماده می شود. لیزر DFB از شبکه برای انتخاب حالت استفاده می کند و تغییر ضریب شکست باعث تغییر طول موج می شود.

با این حال، تغییر طول موج آن باعث ایجاد اثر چیرپ می شود و خود فیبر نیز دارای پراکندگی است که منجر به گشاد شدن پالس و امواج سیگنال می شود. بنابراین لیزرهای DML برای انتقال از راه دور مناسب نیستند .

تفاوت eml , dml

لیزر DML چیست؟  

لیزر مدوله شده الکترو جذبی EML یک دستگاه یکپارچه از مدولاتور الکترو جذبی EAM و لیزر DFB (LD) است. این متشکل از یک مدولاتور الکترو جذب است که از اثر استارک محصور شدن کوانتومی QCSE و یک DFB که از جفت شبکه داخلی برای تعیین طول موج استفاده می کند، تشکیل شده است. منبع نور با کارایی بالا یکپارچه لیزری برای ارتباطات نوری با اندازه کوچک و صدای بلند با طول موج کم، یک منبع نور ایده آل جهانی برای حامل های انتقال اطلاعات در شبکه های انتقال فیبر نوری با سرعت بالا در داخل و خارج از کشور است. کاربردهای زیادی در شبکه دسترسی وجود دارد، مانند منبع نور برای انتقال فیبر نوری در شبک ههای شهری و شبک ههای محلی، و منبع نور برای تبدیل سیگنال الکتریکی-اپتیکی و انتقال از راه دور در ایستگاههای پایه رادار آرایه فازی. در مقایسه با لیزرهای DFB مدوله شده مستقیم، ویژگی های انتقال و اثرات انتقال EML بهتر از لیزرهای DFB است، به خصوص در مدولاسیون فرکانس بالا یا انتقال از راه دور. محصولات EML همچنین به محصولات تراشه، محصولات جزء و محصولات ماژول تقسیم می شوند .

محصولات ماژول شامل محصولات جزء و محصولات جزء شامل محصولات تراشه هستند. بنابراین، هسته کلیدی EML تراشه EML است که هسته لیزر مدوله شده الکترو جذبی است. مدولاتور الکترو جذب InP را می توان با لیزر روی یک تراشه ادغام کرد. EML  معمولاً به لیزرهای مدوله شده الکترو جذبی اشاره دارد. علاوه بر مدولاتور الکترو جذبی ، یکی دیگر از مدولاتورهای رایج مورد استفاده، مدولاتور Mach-Zehnder بر اساس اثر الکترواپتیک است.

لیزر DFB چه زمانی استفاده  می شود؟ 

سرعت انتقال داده: 

در واقع، در مورد زمان استفاده از آنها؟به طور خلاصه، پاسخ به این سوال ساده است. در شرایط عادی ، انتخاب DML یا  EML با توجه به سناریوهای استفاده از آنها تعیین می شود. به طور کلی ، DML برای برنامه های کاربردی با سرعت داده کمتر و فواصل کوتاه تر استفاده می  شود، در حالی که EML مسافت های  طولانی تر را با سرعت داده بالاتر مدیریت می کند .

آیا باید DML یا  EML را انتخاب کنم؟ 

همانطور که در شکل نشان داده شده است، لازم نیست اکثر برنامه ها را انتخاب کنید. محدودیت های فنی DML استفاده از آن را به 10 کیلومتر و کمتر محدود می کند، در حالی که هزینه نسبتاً بالای EML استفاده از آن را در سرعتهای داده 1G و 10G و فواصل کمتر از 10 کیلومتر از نظر اقتصادی غیرممکن می سازد. با این حال، تقاضا برای لیزرهای EML برای کاربردهای 400G و 100G تک لامبدا ممکن است تفاوت هزینه های آینده را کاهش دهد. و پهنای باند فرکانس EML عمدتاً توسط زمان RC ناحیه مدولاسیون الکترو جذب تعیین می شود. از آنجایی که لیزر EML به ورودی جریان اضاف ی به مدولاتور نیاز دارد، مصرف انرژی آن بیشتر از لیزر DML خواهد بود .

از نقطه نظر عملکرد، تمام جنبه های عملکرد EML از جمله اثر چیپ، نسبت خاموشی، نمودار چشم، جیتر، فاصله انتقال و  غیره بهتر از DML است. از مزایای DML می توان به اندازه کوچک، هزینه کم و مصرف برق کم آن اشاره کرد. بر این اساس، DML برای برنامه های مرکز داده مناسب تر است، در حالی  که EML برای برنامه های کاربردی درجه حامل مناسب است .

 

نظر خود را وارد نمایید