ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

هواوی بهترین برند مودم فیبر نوری

با توجه به گسترش روز افزون زیرساخت فیبر نوری بدیهی است که در سمت کاربران خانگی و تجاری تقاضای زیادی برای خرید مودم های فیبر نوری ایجاد می شود. شرکت های مطرح دنیا هم این تقاضای زیاد را فرصتی برای فروش محصولات خود و بویژه مودم فیبر نوری یا (ONT) تلقی نموده و شاهد مدل ها و برندهای مختلفی از این مودم ها در بازار خواهیم بود. بازار ایران در زمینه مودم فیبر نوری غالبا از محصولات شرکت هواوی به دلیل سازگاری با تجهیزات مراکز مخابراتی، استقبال می کند.

شرکت هواوی یکی از برندهای معتبر و به نام در تولید و طراحی مودم های فیبرنوری است و در بازار ایران جایگاه ویژه ای دارد. در سال 1987 شرکت Huawei توسط رن ژنگفی تاسیس شد و در طی سال های متوالی به عنوان یکی از پیشروان صنعت تلفن همراه و تجهیزات شبکه شناخته شده است. شرکت هواوی پس از سیسکو بیشترین سهم از بازار روتر و سوئیچ را در دنیا دارد. شرکت Huawei در حیطه ی تجهیزات ذخیره سازی هم بیشترین رشد را در میان شرکت های فعال در این حوزه داشته است. 

شرکت هواوی (Huawei) نیز در زمینه تولید مودم‌های فیبرنوری (Fiber Optic Modems) فعالیت می‌کند و همانطور که می دانید مودم‌های فیبرنوری به عنوان واسطه‌های ارتباطی بین شبکه‌های فیبرنوری و دستگاه‌های کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا هواوی یکی از بهترین مودم های فیبر نوری است:

هواوی به عنوان یک شرکت بزرگ و معتبر در صنعت Telecommunications، به طور گسترده در زمینه تولید مودم‌های فیبرنوری شناخته می‌شود و چندین دلیل می‌توان بیان کرد که چرا مودم‌های فیبرنوری هواوی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در این حوزه محسوب می‌شوند:

1. کیفیت ساخت:

مودم‌های فیبرنوری هواوی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند. طراحی مناسب و استفاده از مواد با کیفیت در ساخت این مودم‌ها، به آن‌ها قدرت و استحکام بیشتری می‌بخشد.

2. پشتیبانی از استانداردهای پیشرفته:

مودم‌های فیبرنوری هواوی از استانداردهای پیشرفته مانند GPON (Gigabit Passive Optical Network) پشتیبانی می‌کنند. این استانداردها سرعت بالا، پهنای باند بیشتر و قابلیت انتقال اطلاعات بهینه را فراهم می‌کنند. همچنین در ایران به دلیل استفاده از تجهیزات مخابراتی در سمت مراکذ مخابراتی بهترین انتخاب برای کاربران استفاده از مودم های فیبر نوری هواوی است تا بتوانند از حداکثر سازگاری بین تجهیزات و پروتکل های ارتباطی بهره ببرند.

3. عملکرد پایدار:

مودم‌های فیبرنوری هواوی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و بهره‌گیری از تجربه و تخصص هواوی در زمینه شبکه‌های ارتباطی، عملکرد پایدار و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند.

ویژگی های مودم های هواوی:

سرعت اتصال:

سرعت اتصال مودم ها به شبکه اینترنت و قابلیت های مودم بستگی دارد و مودم های هواوی از سرعت های مختلفی چون 4G و 5G پشتیبانی می کند.

قابلیت اتصال به شبکه های مختلف:

مودم های هواوی معمولا قابلیت اتصال به شبکه های مختلف از جمله 2G,3G,4G,5G را دارد و به کاربران این امکان را می دهد تا در مناطق با پوشش اینترنتی مختلف از اینترنت استفاده نمایند.

قابلیت اتصال چندین دستگاه:

برخی از مودم های هواوی امکان اتصال به طور همزمان چندین دستگاه را فراهم می آورد.

قابلیت های پیشرفته: 

مودم های هواوی از قابلیت های پیشرفته ای چون MIMO پشتیبانی می کنند. مفهوم MIMO یا Multiple-Input Multiple-Output به معنای چند ورودی چند خروجی است و یکی از تکنولوژی‌های ارتباطی پر قدرت در شبکه‌های بی‌سیم است؛ یکی از مزایای تکنولوژی MIMO ، افزایش سرعت انتقال داده‌ها در شبکه‌های بی‌سیم می باشد. فناوری مایمو خطای انتقال داده‌ها و میزان نویز در شبکه‌های بی‌سیم را کاهش می‌دهد و این کاهش یافتن میزان نویز و خطای داده باعث می شود تا کیفیت ارتباط در شبکه‌های بی‌سیم بهبود یافته و اختلالات کاهش یابد؛ همچنین مودم های هواوی قابلیت امنیتی مانند رمزنگاری اطلاعات و پشتیبانی از پروتکل های امنیتی را هم دارد.

طراحی و قابلیت حمل:

مودم های هواوی اغلب طراحی زیبا و کم حجمی دارند تا امکان حمل و استفاده راحت را برای کاربران فراهم کنند.


توجه داشته باشید که شرکت هواوی مدل های متنوعی از مودم ها را طراحی و تولید می کند؛ و ویژگی ها و عملکردهای هر مدل با دیگری متفاوت است در زیر برخی از مودم های هواوی را معرفی می کنیم:

مودم فیبرنوری EG8145X6

مودم X6 دارای 4 پورت شبکه گیگ، یک پورت تلفن و دو پورت USB برای اشتراک گذاری فابل ها دارد. مودم فیبرنوری EG8145X6 از WIFI نسل شش پشتیبانی می کند و سرعت WiFi آن در مجموع 2400 مگابیت بر ثانیه است و از فناوری mimo 2*2 هم پشتیبانی می کند. مودم x6 برای گیمرها و استریمرها بسیار مناسب است چرا که پینگ پایین و سرعت بالایی دارد و با داشتن 2 آنتن داخلی با قدرت 5dbi پهنای باند وسیعی را پوشش می دهد.

مودم x6 دارای فیچرهای امنیتی Spi Firewall می باشد که این ویژگی در مودم و روترها باعث محافطت بیشتر در برابر تهدیدات شبکه است. 

مودم فیبرنوری EG8247W5

مودم W5 داریا 4 پورت شبکه گیگ، یک پورت تلفن و یک پورت USB است ویژگی که مودم EG8247W5 را از دیگر مودم های فیبرنوری هواوی متمایز می کند پورت CATV می باشد که در این صورت شما می توانید با استفاده از این پورت مودم خود را به تلویزیون متصل کنید. مودم W5 ، چهار آنتن با قدرت 5dbi را دارد که فضای وسیع تری را پوشش می دهد و سرعت wifi آن 1300 مگابیت بر ثانیه می باشد و از فناوری mimo 4*4 پشتیبانی می کند. استفاده از نکنولوژی مایمو به افزایش سرعت و پایداری ارتباط در شبکه‌های بی‌سیم کمک کند و می‌تواند به عنوان یکی از راه‌حل‌هایی برای بهبود کیفیت خدمات اینترنت ارائه شود.

مودم w5 دارای فیچرهای امنیتی Spi firewall و Mac address filtering می باشد.

مودم فیبرنوری EG8245Q2

مودم Q2 یکی از پر فروش ترین مودم های شرکت هواوی است؛ این مودم دارای 4 پورت شبکه گیگ، یک پورت تلفن و دو پورت USB می باشد و 5 آنتن داخلی با قدرت 2DBI دارد؛ همچنین از فناوری مایمو پشتیبانی می کند. سرعت وای فای این مودم در مجموع 1300 مگابیت بر ثانیه می باشد و دارای فیچرهای امنیتی spi firewall و mac address filtering است.


توجه داشته باشید که این فقط سه مورد از بهترین مودم های فیبرنوری هواوی است شما می توانید مدل های دیگر مودم های هواوی را باتوجه به نیازهای خود و با مراجعه به سایت ارتباط سازان شبکه سورین مشاهده نمایید.
   

نظر خود را وارد نمایید