ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

استفاده از پچ کوردهای MDC برای مراکز داده 200G /400G

پچ کورد MDC فیبرنوری با کانکتوری بسیار کوچک معرفی شده است که طراحی فشرده کانکتور Mini Duplex Cable (MDC) همراه با کابل 2.0mm راه حل اتصالات جدید برای مرکز داده ( دیتا سنتر) بزرگ است که بتوانند ارتباطات 200G/400G را فراهم کنند. پچ کورد MDC نسبت به پچ کورهای فیبرنوری معمولی در مراکز داده با چگالی اتصالات و کابل زیاد، می تواند حجم کابل را  بسیار کم کند.
در یک دهه گذشته مراکز داده تحول عظیمی را پشت سر گذاشته‌اند و از ترافیک بالاتر و سخت‌افزار بیشتری پشتیبانی می‌کنند، که به نوبه خود نیاز به استفاده کارآمد از فضای موجود تا حداکثر ممکن را دارد. برای صرفه جویی در فضا در مراکز داده های شلوغ، طراحی سیستم کابل کشی باید تا حد امکان  فشرده باشد و راه را برای نیازهای مراکز داده با تراکم بالا برای  نسل بعدی هموار کند.
کانکتور MDC توسط US Connec در سال 2019 برای پایان دادن به کابل‌های فیبر تا قطر 2.0 میلی‌متر طراحی شده است، این پچ کورد با ابعاد کوچکتر 3 برابر ظرفیت کانکتور LC را ارائه می دهد. علاوه بر این، طراحی باریک uniboot کابل‌های MDC تراکم کابل را کاهش می‌دهد و آن را به یک راه‌حل بهینه برای استفاده در فضاهای پر تراکم تبدیل می‌کند.

شکل 1 : شما‌‌‌‌تیک کانکتور mdc

با توجه به اینکه بوت این کانکتور با کشیدن جدا می شود، و جا به جا کردن کانکتور چپ و راست آن ساده است، راه اندازی بسیار آسان و سریعی دارد کابل‌های فیبر نوری MDC بهMDC و کابل‌های فیبر نوری MDC به LC از چهار کابل MDC مجزا برای ارتباط با یک QSFP استفاده می کنند و دو کابل MDC جداگانه برای برقراری یک ارتباط با SFP کافیست. 

شکل 2 : تغییر کانکتور چپ و راست

کانکتور کوچکتر MDC با استفاده از کابل های فیبر نوری MDC به فرستنده گیرنده های 200G/400G از نوع QSFP-DD متصل می شوند. کابل کشی MDC این پتانسیل را دارد که به راه حلی عالی در مکان های پر تراکم به عنوان رابط سوئیچ یا پچ پنل در مراکز داده و سیستم های مخابراتی تبدیل شود.

نظر خود را وارد نمایید