ای-نماد عضو نظام صنفی اتاق بازرگانی

انبار گردانی سورین نت

اتصال ۸۴ شهر استان کرمان به فیبر نوری تا پایان سال

شنبه, 16 اردیبهشت 1402

حسین ساجدی‌فر با بیان اینکه ما در استان کرمان در بحث ارتباطات روستایی به شدت دچار مشکل هستیم،اظهار داشت: از لحاظ پوشش اینترنت روستایی دچار عقب‌ماندگی هستیم که ان‌شاءالله قرار است امسال این فاصله به نقطه مطلوب برسد. وی عنوان کرد: از جمله مشکلات استان در زمینه اطلاعات و فناوری، وسعت استان و دیگر عدم روحیه مطالبه‌گری مردم روستا است.

ساجدی با اشاره به اینکه در سطح استان ۷۰۰ روستا فاقد اینترنت داشتیم، تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۷ روستا در سطح استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند و همچنان ۵۰۰ روستا در سطح استان وجود دارد که ارتباط مناسب در زمینه اینترنت و تلفن ندارند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان همچنین ابراز داشت: سال گذشته در سطح استان ۱۹ سایت جدید برای پوشش اینترنت و تلفن ۴۹ روستا راه‌اندازی شد و ۵۴سایت موجود، ارتقا پیدا کردند و متصل به اینترنت شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه امکان پشتیبانی ارتباطی در روستاهای صعب‌العبور استان وجود ندارد، گفت: سال گذشته برای ۲۰ روستای صعب‌العبور و کوهستانی که بیشتردر جنوب استان قرار داشتند، سایت ماهواره‌ای (وی ست) نصب کردیم و این سایت‌ها برای وزارتخانه هزینه‌بر است.

 وی عنوان کرد: در سال جاری توانستیم ابلاغ اجرای فیبر نوری در سطح شهرهای استان را با کمک استاندار از وزارتخانه ارتباطات دریافت کنیم و باید تا آخر سال ۸۴ شهر استان به فیبر نوری متصل شوند و اگر این پروژه در استان انجام شود ما از دیگر استان‌های کشور در زمینه فیبر نوری وضعیت بهتری خواهیم داشت. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمان اظهار داشت:  قراردادهای اجرایی فیبر نوری را امضا و به شهرداری‌های شهرهای استان ارسال کرده‌ایم و با امضای این قراردادها از سوی شهرداری‌ها بلافاصله اجرای فیبر نوری در این شهرها شروع می‌شود.

 ساجدی افزود:  قرارداد اجرای فیبر نوری در شهر کرمان را نوشته و شهردار آن را امضا کرده در این ماه (اردیبهشت سال جاری) تجهیز کارگاه شروع می‌شود و اوایل خرداد ماه سال جاری پروژه را شروع می‌کنیم و باید در بازه زمانی دو ماه کل شهر کرمان به فیبر نوری متصل شود. وی تاکید کرد: همزمان با شهر کرمان سایر تیم‌ها در سایر شهرهای استان پروژه فیبر نوری را اجرا خواهند کرد و تا پایان سال جاری فیبر نوری تمامی منازلی که شهرداران شهرهای آنها قرارداد مجوز حفاری را امضا کنند، وصل خواهد شد و هر شهرداری شهری که این مجوز را صادر نکند فیبر نوری در این مناطق انجام نمی‌شود.

نظر خود را وارد نمایید